De cilinderkop
De cilinderkop is onderdeel van een verbrandingsmotor. Hij zit boven op het motorblok en sluit de cilinders af. De koppakking bevindt zich tussen de cilinderkop en het motorblok en zorgt voor een hermetische afdichting tussen beide. Bij een kopklepmotor maken de uitsparingen in de cilinderkop onderdeel uit van de verbrandingskamers.
Bij viertaktmotoren van dit type bevat de kop ook de kleppen en het mechanisme om deze op het juiste moment te openen en te sluiten. Vandaag de dag zijn zulke motoren daartoe uitgerust met een zogenaamde 'bovenliggende' nokkenas, die zich eveneens in de kop bevindt. Bij de benzinemotor (mengselmotor, Ottomotor) heeft de cilinderkop openingen waarin de bougies worden geschroefd (bougiegaten).
In de oudere zijklepmotor maakten de kleppen en het bijbehorende mechaniek deel uit van het motorblok, waardoor de cilinderkop niet meer dan een vlakke plaat was, in het Engels: flathead. In de beginjaren van de verbrandingsmotor was dit type erg populair vanwege de eenvoudige fabricage en het onderhoudsgemak. Een nadeel was dat de luchtinlaat nogal inefficiënt was.
Geef uw motoronderdelen een 2e kans!
Het fabriceren van onderdelen kost veel energie en is daarom belastend voor het milieu.
Daarom reviseert HR Engine & Propulsion Services indien mogelijk motoronderdelen. Dit betekent dat we kapotte of versleten onderdelen weer als nieuw maken. Dit heeft 2 voordelen voor het milieu. Het oude onderdeel wordt niet als afval verwerkt maar wordt hergebruikt, hierdoor hoeven er minder kostbare grondstoffen gewonnen te worden om nieuwe onderdelen te fabriceren. Op deze manier helpen we samen mee om de uitstoot van CO2 terug te dringen. Uiteraard krijgt u op het gereviseerde product dezelfde garantie als op een gelijkwaardig nieuw product.
Op zoek naar een betrouwbare motorrevisie?
Neem contact op met HR Engine & Propulsion Services